2012年12月2日 星期日

365-279 一個人的躲雨漫步

如同所有愛講大話的人一樣,張張就是成天唸著要出去走走卻一直宅在宿舍的霉女
拜今天早上考日檢的福,順路繞到台北車站的誠品站前店
我對他的印象好的很勒~~~
不過笨蛋張一天不做蠢事就無法在這個世界上生存...

因為捷運裡的地圖都沒有標出誠品的位置((還是我眼睛比較大= =)),所以我就在那邊靠直覺和對臺北車站的敏銳度在走路((就像考日檢的時候一樣...
就在我終於放棄的時候,我找到了服務台
等了一對夫妻和他的小孩問完臺北車站的地下停車場在哪之後
我問:「請問誠品在哪?」
小姐伸出食指說:「在那...」
ㄜ...誠品書局這幾個字和那個大門,頓時覺得好大阿~~~
重點絕對不是我在誠品書店的前面問了誠品在哪
而是我剛剛明明就往對的方向看了至少5秒,還是沒有看到QAQ

讓我們在這樣的雨天,搭配著「穿越時空愛上妳」一同漫遊吧
主題曲:Until
演唱者:Sting
If I caught the world in a bottle
And everything was still beneath the moon
Without your love would it shine for me?
If I was smart as Aristotle
And understood the rings around the moon
What would it all matter if you loved me?
Here in your arms where the world is impossibly still
With a million dreams to fulfill
And a matter of moments until the dancing ends

Here in your arms when everything seems to be clear
Not a solitary thing would I fear
Except when this moment comes near the dancing's end
If I caught the world in an hourglass
Saddled up the moon so we could ride
Until the stars grew dim, Until...

One day you’ll meet a stranger
And all the noise is silenced in the room
You’ll feel that you're close to some mystery
In the moonlight and everything shatters
You feel as if you’ve known her all your life
The world’s oldest lesson in history
Here in your arms where the world is impossibly still
With a million dreams to fulfill
And a matter of moments until the dancing ends

Here in your arms when everything seems to be clear
Not a solitary thing do I fear
Except when this moment comes near the dancing’s end

Oh, if I caught the world in an hourglass
Saddled up the moon and we would ride
Until the stars grew dim
Until the time that time stands still, Until...
歌詞來源

穿越時空愛上妳的場景也是開始在雨天呢
真應景 =D

6 則留言:

  1. 哈哈哈哈XDD
    北車就是這樣啦~~

    回覆刪除
  2. 沒錯! 身為台北人 我也常在北車錯綜複雜的地下街迷路(從北車到京站)= =
    所以我都會選擇走地面上XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果能選的話我也會走地面上
      起碼一樓的配置清楚、簡單多了!!

      刪除
  3. 好聽耶!
    雖然我沒看過,不過感覺應該是部很動人的電影:D

    回覆刪除
    回覆
    1. 一點也沒有感人阿
      完全就是愛情劇而已XD

      刪除